Увага: абароніце сваю банкаўскую картку ад махляроў!

Папярэджваем аб якія пачасціліся выпадках махлярства з выкарыстаннем сацыяльных сетак! Як правіла, ашуканцы ўзломваюць персанальныя старонкі фізічных асоб у такіх сацыяльных сетках, як «Укантакце», «Instagram», «Аднакласнікі», «Facebook» і т.д. Зламыснікі дасканала вывучаюць узламаную старонку карыстальніка і накіроўваюць яго блізкім людзям, якія адносяцца да адпраўніку з даверам, паведамленні з просьбай пазычыць грашовыя сродкі шляхам перакладу на банкаўскую карту. Фізічная асоба, не падазраючы, што вядзе перапіску з незнаёмым чалавекам, ажыццяўляе пераклад грошай на банкаўскую карту аферыста. Пасля атрымання грашовых сродкаў той можа на розных падставах паспрабаваць атрымаць ад фізічнай асобы грашовыя сродкі ў яшчэ большым памеры.

Таксама ашуканцы з дапамогай сацыяльных сетак на падставе продажу тавараў прапануюць аформіць растэрміноўку або зрабіць перадаплату на банкаўскую карту. У ходзе электроннай перапіскі для афармлення растэрміноўкі фізічныя асобы адпраўляюць фатаграфіі пашпарта, пасля чаго зламыснікі праходзяць працэдуру рэгістрацыі ў міжбанкаўскай сістэме ідэнтыфікацыі (далей – МСИ), пры гэтым фізічныя асобы перадаюць і неабходныя для рэгістрацыі звесткі. Затым кіберзлачынцы ажыццяўляюць рэгістрацыю ў сістэмах дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання (мабільнае прыкладанне, Інтэрнэт-банк), выпускаюць віртуальныя карткі для афармлення крэдыту, пасля чаго выводзяць сродкі на «пластык» замежных банкаў.

Для таго, каб засцерагчы сябе ад махлярства, якое атрымлівае ўсё большае распаўсюджванне ў сацыяльных сетках, неабходна выконваць наступныя правілы :

  • пры звароце да вас праз сацыяльныя сеткі нібыта знаёмых людзей з просьбамі аб дапамозе, маецца на ўвазе наступны пераклад грашовых сродкаў, вам неабходна пераканацца, што просьбіт сапраўды з'яўляецца вашым знаёмым ;

  • пры куплі тавараў і паслуг у сацыяльных сетках неабходна звяртаць увагу на прапанаваную форму аплаты, а таксама дадаткова правяраць інфармацыю аб гандлёвым пункце.

Таксама нагадваем аб неабходнасці захавання агульных рэкамендацый па інфармацыйнай бяспекі. Нікому і ніколі не паведамляйце наступныя дадзеныя :

  • лагіны (імя карыстальніка) і паролі ад дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання (Інтэрнэт-банк, BGPB Mobile) (далей – ДБО)
  • нумар вашай банкаўскай аплатнай карткі, а таксама тэрмін яе дзеяння
  • ПІН-код ад карткі, які выкарыстоўваецца для здзяйснення аперацый з яе выкарыстаннем
  • коды, што накіроўваюцца на нумар вашага мабільнага тэлефона, якія выкарыстоўваюцца для пацверджання аплаты ў Інтэрнэце
  • CVV-код ад карткі, які выкарыстоўваецца для аплаты ў Інтэрнэце
  • сеансавыя паролі доступу ў Інтэрнэт-банк
  • коды, што накіроўваюцца на нумар вашага мабільнага тэлефона, якія выкарыстоўваюцца для пацверджання аперацый у ДБО банка
  • ні ў якім разе не ўстанаўлівайце невядомыя вам прыкладання на тэлефон па просьбе якія тэлефануюць («AnyDesk - выдаленае кіраванне» і аналагічныя).

Паважаныя кліенты! Вы можаце азнаёміцца з інфармацыяй аб іншых відах кибермошенничества, якія выкарыстоўваюцца на тэрыторыі РБ, перайшоўшы па наступных спасылках :

«Махлярства з выкарыстаннем імёнаў гандлёвых сетак»;

«Махлярства з выкарыстаннем сацыяльнай інжынерыі»;

«Махлярства ад імя службы бяспекі банка».