Інтэлектуальныя віктарыны карыстаюцца папулярнасцю: першы выпуск «Што? Дзе? Калі?», Напрыклад, выйшаў у эфір у далёкім 1975 годзе. квіз «мазгабойня» таксама не «немаўля» — праект заснаваны ў 2012 годзе нашымі суайчыннікамі-беларусамі. Яшчэ ў 2021 годзе Forbes.ru адзначыў, што гульня знаходзіцца ў рэйтынгу «30 самых выгадных франшызы 2020» сярод расійскіх кампаній.
Фармат квизов папулярны ў карпаратыўнай асяроддзі як элемент тимбилдинга, які дазваляе з'яднаць калектыў. Белгазпрамбанк таксама падтрымлівае традыцыю інтэлектуальных забаў для супрацоўнікаў — першая «мазгабойня» з іх удзелам адбылася ў 2017 годзе.
Дваццаць пяць каманд Белгазпрамбанка сабраліся 29 сакавіка 2023 года на пляцоўцы рэстарана «мулен Руж», Каб у чарговы раз пранікнуцца спаборніцкім духам гульні.
Драйвовая атмасфера адчувалася ўжо ля ўваходу ў гардэроб: супрацоўнікі ажыўлена абменьваліся навінамі і рыхтаваліся да мазгавога штурму. Афармленне залы ў чырвоных танах стварала асаблівы антураж, люстры на столі збянтэжана паблісквалі, а бар так і вабіў кактэйльным меню. Але нашы калегі прыйшлі гуляць і перамагаць!
На дысплеі тым часам высвеціліся крэатыўныя назвы каманд («Бісквіт слязам не верыць», «пырскі розуму», «вар'яцкія капялюшнікі», «Ой, усё!», «тоўстыя каты»).
І пачалося!
Першы тур па традыцыі быў размінкавым, а затым пайшоў мікс пытанняў паскладаней: на логіку ( а часам і яе адсутнасць ), на шырокі кругагляд і музычную дасведчанасць. Заданні былі рознымі, сумаваць не прыйшлося!
За сталамі чуўся смех, каманды бурна абмяркоўвалі варыянты рашэнняў, удзельнікі разняволіцца, але не расслабіліся. Пасля таго, як арганізатары збіралі карткі і агучвалі верны адказ, вынікалі эмацыйныя воклічы радасці і расчараванні. Здаецца, менавіта з гэтых гукаў павінен складацца саўндтрэк «мазгабойні».
Да заключным турам некалькі каманд падышлі, як той казаў, «ноздра ў ноздру», Набраўшы роўнае колькасць балаў.
Апошні бліц-тур прадугледжваў опцыю «паставіць галачку» у бланку, калі ўпэўненасць у адказе непарушная. Калі ён апыняўся верным, каманда зарабляла не адзін бал, а цэлых два, калі няслушным – пазбаўлялася такога ж іх колькасці. Так пачалася самая азартная частка спаборніцтвы: атмасферы «мулен Руж» надаўся антураж казіно Монтэ-Карла.
У інтэлектуальнай сутычцы перамагла каманда «суціны дзеці». За прызам на сцэну падняліся яе ўдзельнікі: Аляксандр Скарлыгин, Анжаліка Бельмач, Аляксандра Земко, Мікіта Юркевіч з упраўлення фінансавых інстытутаў, Элеанора Бурда, Валянціна Скарлыгіна і Ганна Казлоўская з упраўлення рэгулявання актываў і пасіваў.
Аляксандр Скарлыгін: «Назва каманды адсылае да аднаго з вядучых мастакоў Парыжскай школы, выхадцу з Беларусі – Хаіму Суціну. Карціны гэтага майстра з'яўляюцца каштоўнасным ядром карпаратыўнай калекцыі банка, менавіта таму мы вырашылі аддаць належнае таленту і выкарыстоўваць гульню слоў з яго імем пры выбары назвы каманды.
Мы хваляваліся перад аб'явай пераможцаў, выпрабавалі унікальныя эмоцыі! Сакрэт нашага поспеху – сплаў маладосці, вопыту і шырокага кругагляду, абумоўленага якасным адукацыяй. Ўражанні ад гульні самыя пазітыўныя!».
другое месца заняў зборны склад супрацоўнікаў упраўлення інфармацыйнай палітыкі і аддзела маркетынгу кіравання рознічнага бізнесу, якія ўвайшлі ў каманду «Твой піяр-менеджэр» – Павел Канаш, Цімур Вамуш, Паліна Баранская, Валянціна Шапавалава, Юлія Драгунова і Паліна Нилова.
Цімур Вамуш: «Я ўдзельнічаў у падобным мерапрыемстве ўпершыню і быў настроены скептычна. На справе ж усё апынулася даволі весела і цікава! Думаю, гэта звязана з азартам ад правільных адказаў на пытанні. Запомніўся пытанне аб еўрапейскім тапоніме, звязаным з Sanitas Per Aquas. Правільнага адказу ( горад СПА ў Бельгіі ) я не ведаў, але ён нарадзіўся ў выніку сканструяванай лагічнай ланцужкі. Да перамогі нас прывяла эрудыяванасць і шырокі кругагляд каманды».
Павел Канаш: «Я заўважыў, што іншыя каманды ў назве імкнуцца абгульваць спецыфіку працы – вядома, па магчымасці ў гумарыстычнай форме. Мы – прадстаўнікі кіравання інфармацыйнай палітыкі і аддзела маркетынгу. Успомніўшы радок з вядомай песні, і, злёгку переиначив яе, зарэгістраваліся ў гульні як «Твой піяр-менеджэр». Гуляць спадабалася. На мой погляд, сакрэт поспеху, у тым, што ў камандзе сабраліся людзі розных інтарэсаў і ўзросту. Яны дапаўнялі адзін аднаго: пры адсутнасці яўнага лідэра ніхто не «перацягваў коўдру на сябе», Усе праявілі сябе як прафесіяналы каманднай працы!».
Паліна Баранская: «Выкажу здагадку, што асноўная задача мерапрыемства — разнастаіць будні супрацоўнікаў яркай падзеяй. Пул пытанняў выдатна з гэтым справіўся: прыемна ведаць адказ, гэта падымае самаацэнку, а адпаведна, настрой.
Мне запомніўся пытанне аб абураным рабаўніку, які прыйшоў у банк, у якім яшчэ не паспелі адкрыць касы. Што запатрабаваў рабаўнік замест грошай? Кнігу скаргаў! Дарэчы, гэта адзін з няслушных нашых адказаў. Наша версія — чэк.
Арганізацыя мерапрыемства і прафесіяналізм вядучага вырабілі прыемнае ўражанне: дакладнае чытанне пытання – гэта важна».
Аўтар гэтых радкоў ўдзельнічала ў «мазгабойная» ўпершыню. З некаторымі ўдзельнікамі каманды пазнаёмілася непасрэдна на мерапрыемстве. Выдатна, што ўнутры каманды панавала камфортная атмасфера, у працэсе гульні адчувалася зладжанасць працы. Квиз спадабаўся разнастайнасцю тэматык і часам нечаканымі пытаннямі. Калі мы пачалі разумець, што вырываемся ў тройку лідэраў, натхніліся. А ўжо калі замаячыла перспектыва стаць пераможцамі – прачнуўся азарт. Галоўны вынік мерапрыемства для мяне — зарад энергіі і гатоўнасць да новых здзяйсненняў!
на трэцім месцы апынуліся супрацоўнікі з кіравання рознічнага крэдытавання і кіравання распрацоўкі і ўкаранення рознічных прадуктаў з каманды «чатырнаццаты»: Сяргей Дуднік, Юлія Десятникова, Алена Белковец, Аляксей Севярын, Цімафей Раманоўскі.
Аляксей Севярын: «Назва каманды адсылае да працоўнага месца большасці яе ўдзельнікаў: чатырнаццаты паверх, на якім і размешчана кіраванне рознічнага крэдытавання. Было выдатна пабачыцца з тымі калегамі, з якімі маеш зносіны ў асноўным па тэлефоне. Жывыя зносіны — асаблівая каштоўнасць такіх мерапрыемстваў!».
Для паўнаты карціны мы распыталі Андрэя Архангельскага, Начальніка аддзела сацыяльнага развіцця, аб арганізаваных раней гульнях: «Пачынаючы з 2017 года «мазгабойня» праводзілася два - тры разы на год. Гэты квиз быў абавязковай складнікам штогадовага турслета. COVID-19 унёс свае карэктывы, таму апошні раз у афлайн-рэжыме мы сустракаліся ў 2019 - м. У 2020 годзе віктарыну прайшла анлайн. З плюсаў такога фармату – ў гульні прынялі ўдзел рэгіёны, мінусам стала адсутнасць жывых зносін.
для «Мозгобойни-2023» я спецыяльна адабраў пытанні, мэта якіх не інтэлектуальнае перанапружанне, а пазітыў і добры настрой. У гульні прынялі ўдзел 148 чалавек. Мне здаецца, мэта дасягнута»!
дарэчы:
Чым карысна ўдзел у інтэлектуальных гульнях? Такога роду мерапрыемствы – выдатны элемент тимбилдинга. Удзельнікам даводзіцца адказваць на розныя пытанні, а значыць, сутыкацца з новымі задачамі. У ходзе гульні наладжваецца ўзаемадзеянне паміж членаміи каманды, прапампоўваюцца навыкі прыняцця рашэнняў і дазволу канфліктаў. Па тым, як чалавек рэфлексуе і ацэньвае свае дзеянні ў сітуацыі, калі ён, напрыклад, настаяў на няправільным адказе, і гэта прывяло да страты балаў або лідзіруючых пазіцый, можна зрабіць высновы аб тым, наколькі ён здольны да адэкватнай ацэнцы сваіх дзеянняў у «рэальным жыцці». Акрамя таго, у ходзе гульні выяўляюцца як лідэры, якія дзейнічаюць адкрыта, так і «шэрыя кардыналы», Якія прымяняюць маніпулятыўныя тэхнікі.
Валянціна Шапавалава